PostzegelMaandelijkse schrijfacties 'Write for Rights'

Schrijf een brief, verander een leven!

U wilt graag een bijdrage leveren aan de activiteiten van Amnesty International vanuit uw eigen huis, op tijdstippen die u het beste uitkomen?   Meldt u dan nu aan als schrijfabonnee.

Waarom zijn schrijfabonnees zo belangrijk?

Een kernactiviteit van Amnesty is het schrijven van brieven aan autoriteiten en hoge functionarissen in die landen waar de mensenrechten geweld aan wordt gedaan. Een belangrijke activiteit. Immers, zolang een autoriteit brieven ontvangt over situaties van individuen of algemene misstanden, wordt er aandacht gevraagd. En aandacht betekent dat iets of iemand niet verborgen of vergeten kan worden. Aandacht is iets waaruit individuele gevangenen hoop kunnen putten.

Brieven mei

Wij schrijven niet alleen rond 10 december, met Write for Rights, maar het hele jaar door. In mei schrijven wij brieven voor een Russische kunstenares en activiste die zich inzet voor vrouwenrechten en rechten van LHBTI’ers. Zij plaatste op social media tekenigen die in ongenade vielen bij de autoriteiten. Zij moest dat bekpen met huisarrest. De andere brief die we schrijven is voor een mensenrechtenactivist in Egyte,die door de slechte omstandigehden in de gevangenis en zijn slechte gezondheid, veel kans heeft om het coroanvirus te krijgen. De brieven voor mei leest u hier

Hoe wordt u schrijfabonnee?

U kunt helpen door schrijfabonnee te worden van de Werkgroep Schagen-Hollands Kroon.

U krijgt 10x per jaar een tweetal voorbeeldbrieven. Toegevoegd wordt informatie over de resultaten van schrijfacties. Daarnaast krijgt u een adres van een gevangene, zijn of haar familie of een mensenrechtenorganisatie om een groet te sturen.

De brieven en groeten ontvangt u per e-mail. De brieven kunt u naar eigen keuze overschrijven of uitprinten en versturen.

Meer informatie?

Wilt u schrijfabonnee worden, of meer informatie, dan kunt u contact opnemen met:

Wilt u de werkgroep anderszins steunen, dan kan dat door actief groepslid te worden. Wij zijn altijd blij met nieuwe leden. Voor meer informatie over de Werkgroep Schagen-Hollands Kroon kunt u ook kijken op onze website: http://www.schagen.amnesty.nl

• Laatste wijziging: 10 mei 2020.