Dit is onze Nyima Jammeh(6 jaar). Zij groeit op bij haar grootouders in Brikama, Gambia. Haar ouders zijn te arm en te labiel om voor haar te zorgen. Nyima wilde net als haar neefjes (die ook door oma en opa worden grootgebracht) naar school! Dat kon de familie niet betalen. Sstichting: ‘Friends for Brikama’ vindt het heel belangrijk dat ook juist meisjes de kans op onderwijs krijgen! En hoe geweldig is het te zien dat die kleine meiden dan ook meteen een enorm zelfvertrouwen krijgen als zij ook naar school mogen! Nyima deed het super op de kleuterschool en als je dan ‘geslaagd bent’ en naar de lagere school mag is dat in Gambia een ware happening! Zie haar staan als ‘kleine professor’….. als het aan ons en onze stichting ligt mag zij worden die zij moet zijn! Zij is voor ons nu al een kleine superstar!

De foto is gemaakt op mijn verzoek (Monica Wildeboer) bij deze ‘graduation party’ door haar oom en onze vrijwilliger Yusupha Jammeh.

• Laatste wijziging: 2 juli 2022.