Amnesty Schagen-Hollands Kroon
35 jaar voor mensenrechten op de bres

Al sinds 1983 voert Amnesty Schagen-Hollands Kroon allerlei acties om de mensenrechten onder de aandacht te brengen.

Van 26 oktober tot 2 november is het jubileumweek. In boekhandel Plukker is een postertentoonstelling te zien met posters van 50 jaar Amnesty Nederland. Daarnaast zal er extra aandacht worden besteed aan boeken met een mensenrechtenthema.

Lees in deze nieuwsbrief meer over de activiteiten in de jubileumweek en draag samen met ons de mensenrechten een warm hart toe.

Agenda jubileumweek

Vrijdagmiddag 26 oktober: lezing van Rosita Steenbeek in Plukker
Dinsdagmiddag 30 oktober: schrijfmiddag in het cultuurcafé van Plukker
Donderdagavond 1 november: filmavond in Scagon

Steenbeek9592Lezing

'Bijna achteloos gaan wij een landsgrens over terwijl er grote groepen zijn die weg willen maar niet kunnen, of hun leven ervoor op het spel moeten zetten.' Rosita Steenbeek maakte het lot van vluchtelingen en migranten van heel dichtbij mee. Op Lampedusa, Sicilië en in Libanon hoorde zij de intense verhalen van de vluchtelingen én van de hulpverleners. Ze was deel van hun leven op de meest schrijnende, maar ook mooiste momenten.
Ze vertelt erover tijdens een lezing en signeersessie.

Wanneer: vrijdagmiddag 26 oktober
Hoe laat: van 15.30 - 17.30 uur
Waar: Boekhandel Plukker, Schagen
Kosten: 5 euro, kaarten verkrijgbaar bij Plukker

Schrijfmiddag "Write for Rights"

In het kader van ons jubileum gaan wij weer brieven en kaarten schrijven. Kom ook!

Wanneer, hoe laat en waar:
* dinsdag 30 oktober, 13.00 - 17.30 uur, cultuurcafé Plukker, Schagen

Voorbeeldbrieven en kaarten liggen klaar. Wij hopen op een overvolle brievenbus!

Filmavond met inleiding van Paul Helsloot

Buitenlanders die gedurende een heel seizoen in Frankrijk verblijven; je zou in eerste instantie misschien denken aan vakantievierende pensionado's en niet zozeer aan vluchtelingen uit Afrika. En toch is dat laatste precies waarover het sociaal-maatschappelijke drama "Une Saison en France" gaat.

Voorafgaande aan de film geeft Paul Helsloot, medewerker Media en Politieke zaken bij Amnesty NL, een inleiding.

Wanneer: donderdagavond 1 november.
Hoe laat: vanaf 20.00 uur
Waar: Scagontheater, Markt 18, Schagen
Kosten: 8 euro, kaarten verkrijgbaar bij Filmtheater de Luxe

Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe vrijwilligers in de hele Noordkop! Kijk op https://schagen.amnesty.nl voor meer informatie en volg ons op Facebook voor de laatste nieuwtjes.

• Laatste wijziging: 29 mei 2022.