Bekijk deze mail in je browser

Schrijfmiddag Write for Rights

We maken gebruik van de maandelijkse schrijfacties. Voorbeeldbrieven liggen klaar en kunnen overgeschreven worden. Wij zorgen voor de verzending aan de desbetreffende autoriteiten.Ook kun je een groetenkaart sturen naar een gewetensgevangene, mensenrechtenactivist of een mensenrechtenorganisatie om hen een hart onder de riem te steken. Je kunt kiezen uit verschillende voorbeelden en ansichtkaarten liggen klaar.

Wanneer: donderdag 11 april
Hoe laat: 13.00-17.00
Waar: in de Cultuurhoek van bibliotheek Schagen

GOED NIEUWS

Schrijf een brief, verander een leven

Dat deze slogan juist is, zie je aan het goede nieuws van de afgelopen schrijfactie van 10 december 2018: Imelda Cortez is vrijgesproken, Kirgizië ratificeert VN-conventie en Vitalina Koval kon actievoeren zonder lastiggevallen te worden.Er is nog meer goed nieuws: hier lees je wat het effect was van de brieven van Write for Rights 2018.

OPROEP

Help ons het werk voor de mensenrechten voort te zetten in Schagen en de Noordkop!Wij zoeken dringend vrijwilligers bij het helpen organiseren van onze activiteiten en het geven van informatie over mensenrechten.Geef je op onder: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Op de agendaResultaten collecte
De collecte-opbrengst 2019 in de gemeenten Schagen, Hollands Kroon en Julianadorp bedraagt  € 7.694,32 met 102 collectanten.
Alle collectanten en coördinatoren BEDANKT!In de bieb
De hele maand april kan je informatie inwinnen over Amnesty en de werkgroep Schagen-Hollands Kroon in de bibliotheek Schagen.
Het werk voor de mensenrechten is nooit gedaan, dus we kunnen nog vrijwilligers gebruiken!Kransen maken
Op 4 mei gaan we op het plein in het Makado kransen maken met het winkelend publiek. We staan stil bij alle doden die gevallen zijn in de Tweede Wereldoorlog en nog steeds vallen in de huidige oorlogen.
’s Avonds leggen we na de stille tocht de kransen bij het Monument 40-45 in de Molenstraat.

Jarig of een ander feestje?

Geen idee wat je nu weer moet vragen voor je verjaardag? En waar je de vazen vandaan moet halen om al die bloemen in te zetten? Er is een heel goed alternatief, waarmee je het jezelf en je gasten makkelijk maakt én waarmee je het belangrijke werk van Amnesty International steunt.
Vraag een donatie voor Amnesty in plaats van een cadeau. Amnesty Schagen-Hollands Kroon zorgt voor een collectebus. Dit kan het hele jaar door, dus niet alleen tijdens de jaarlijkse collecteweek.
Goed idee?

Copyright © 2019 Amnesty Schagen / Hollands Kroon, Alle rechten voorbehouden.

• Laatste wijziging: 27 mei 2022.