Amnesty
Groep Schagen en Hollands Kroon

Schrijfmiddag vrijdag 19 april van 13.00-17.30 uur
Lees cafe van bibliotheek Schagen

In het lees-café van de bibliotheek in Schagen organiseren we een schrijfmiddag om ons met elkaar in te zetten voor de rechten van de mens. Na de Tweede Wereldoorlog is in 1948 de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens aangenomen.
Wij schrijven brieven naar autoriteiten
om
op te komen voor individuen van wie de rechten geschonden worden. Hoe bijzonder is het om met je pen in de hand iets voor een ander te kunnen betekenen? Of je nu twee brieven schrijft of tien, iedere brief telt voor de mensen voor wie we in actie komen.
Overschrijf brieven en groeten kaarten liggen klaar. Je hoeft dus zelf niets mee te nemen. Kom jij ook en schrijf je met ons mee?
Brievenschrijvers van alle leeftijden zijn welkom.
 brief schrijfmiddag

In de maand april staat er in de bibliotheek van Schagen bij de ingang een tafel met informatie over wat doet Amnesty.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4 mei 2024

Van 11:00 tot 15:00 uur staan wij in het Makado met een stand waar je bloemen in een krans kan steken. Twee kransen: een krans voor alle oorlogsslachtoffers en een krans voor de slachtoffers van mensenrechtenschendingen. Om 20:00 uur leggen we de kransen bij het herdenkingsmonument.

maken kransen

Opbrengst collecte

Dit jaar is de opbrnegst van de collecte € 9.423,--. Een prachtig resultaat. In de gemeenten Schagen en Hollands Kroon hebben 87 collectanten gecolllecteerd.  Wij danken de gulle gevers, de collectanten, wijk- en collecte coördinatoren. Wil je volgend jaar helpen bij de collecte? Meld je aan en stuur een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.Collecte Bedankt______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Maandelijkse schrijfactie

Het schrijven van brieven aan autoriteiten en hoge functionarissen in landen waar mensenrechten worden geschonden, is een belangrijke activiteit. In februari en maart schrijven we voor Abdullah al-Derazi en Jalal Labbad die elk moment kunnen worden geëxecuteerd in Saudi-Arabië en Nguyen Thuy Hanh, een activist uit Vietnam, die onterecht gevangen is genomen. De groet is voor De Bahreins-Deense activist Abduhadi al-Khawaja, die voor zijn deelname aan protesten tegen de overheid, levenslange gevangenisstraf kreeg. De brieven en de groet voor februari en maart lees je hier.

WFR tekening 2020

_______________________________________________________________________________